Najpierw takiego czata trzeba skonstruować. Najlepiej na stronie openai.com. Włączyć odpowiedniego, tutor, czyli nauczyciel jest za darmo - można wyprobować. Tutor GPT powinien analizować styl uczenia się ucznia i dostosowywać się do jego preferencji oraz poziomu. Później takiego czata trzeba dostosować. Czat Gpt musi być dostosowany, do zadań, jakie ma wykonywać.
Czat Gpt muusi wiedzieć z kim dokładnie rozmawia, żeby jego odpowiedzi były dostosowane do poziomu ucznia.
Trzeba pionformawać czata, kim się jest, np.: jestem uczniem ósmej klasy..., jestem uczniem liceum....
Ilość pytań jest dowolna, nie ma limitu, bo to odpowiada maszyna.
Pytania mgą być różne, należy unikać błędów, bo czat może nie zrozumieć słowa.
Tutor Gpt będzie na bieząco oceniał ucznia i dostosowywał, na podstawie swoich ocen, swoje metody do poziomu postępu w zrozumieniu problemu.
Nie ma głupich pytań. Nie ma ryzyka że pani lub pan się pogniewają bo pytanie jest głupie. Trzeba pamiętać że na każde pytanie odpowiada maszyna.
Czat za każdym razem, tak jak nauczyciel w szkole ale bez konsekwencji, tutor będzie starał się naprowadzić ucznia na właściwy trop myślowy.
Z powodu konwersacji pomiędzy tutorem Gpt a uczniem, po krótkim czasie wytworzy się po między nimi więź, co jest warunkiem uzyskania celu nauki.
Jeżeli nie wychodzi z nauczycielem - człowiekiem to może wyjdzie z nauczycielem - maszyną.
Tutor Gpt sam cały czas się szkoli, bieże udział w internetowych szkoleniach dla nauczycieli. Ma do nich łatwy dostęp, gwarantuje to permanentne nabywanie nowych umiejętności.
Zastosowanie tych strategii może znacząco zwiększyć efektywność Tutor GPT i uczynić go wartościowym narzędziem edukacyjnym dla uczniów na różnych poziomach zaawansowania.