
Każda wyszukiwarka internetowa działa następująco: po wpisaniu do niej hasła identyfikującego poszukiwane informacje ( słowa kluczowego ) wyszukiwarka, po przeszukaniu swojej bazy danych, pokazuje użytkownikowi linki do stron zawierających poszukiwane przez tego użytkownika informacje. Słowa kluczowe, ( które wcześniej wpisuje do wyszukiwarki użytkownik ) muszą się znaleźć w treści strony, wtedy wyszukiwarka skojarzy użytkownika poszukującego informacji ze stroną, na której takie informacje są.
Żeby znaleźć się na czele, jak najwyżej wyników wyszukiwania trzeba przedłożyć robotom pozycjonującym taki kod HTML strony, ( wyszukiwarka będzie analizować tylko kod HTML, obrazków i innych treści umieszczonych na stronie www wyszukiwarka nie będzie analizować ) aby wyszukiwarka szybko dowiedziała się o czym jest strona.
SEO Wymaga wiele dobrych tekstów. Tytuł strony, opis i teksty na stronie musza być zoptymalizowane pod wyszukiwarki internetowe, czyli muszą informować wyszukiwarkę o czy jest strona.
Wszystkie teksty do SEO potrafi napisać chat GPT, zapraszamy na kurs pisania tekstów SEO GPT
Wyszukiwarki są od tego żeby kojarzyć, użytkowników Google, poszukujących jakichś informacji ze stronami zawierającymi te informacje.
Żeby znaleźć się wysoko, na dobrej pozycji, jak najwyżej trzeba tekst na stronie OPTYMALIZOWAĆ. Przedłożyć robotom pozycjonującym taki kod HTML strony aby poinformować wyszukiwarki, jakim użytkownikom poszukujących informacji pokazać linki do stron zawierających interesujące użytkowników informacje.
Pozycja strony zależy od pieniędzy, od ilości tzw. dobrych linków. I te linki trzeba umieć wycenić – czy warto zakupić.
I . SEO – warunek dobrej pozycji
SEO – POZYCJONOWANIE to
SEO i Link Building
-definicja pierwsza
albo SEO to – Seo, działania na stronie i Link Building, działania poza stroną.
– definicja druga
Obie definicje są dobre, mówią o tym samym.
W SEO
, z ang. SEO (Search Engine Optimization) chodzi na optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli chodzi o poinformowanie wyszukiwarek o czym jest strona.
Słowa kluczowe
OPTYMALIZUJĄC najbardziej ważne jest to aby wybrać najlepsze słowa kluczowe.
Słowa kluczowe to cała witryna w kilku słowach.
Słowa kluczowe powinny mieć swoją hierarchie, Powinno być najważniejsze słowo kluczowe, jedno, bo tylko tyle zmieści się w tytule strony, tag<title>. Można próbować umieścić tam dwa słowa kluczowe. Następnie są podstawowe słowa kluczowe, zmieszczą się w tagu <description> czyli w opisie strony, w tagu description jest 165 znaków, powinny się znaleźć wszystkie, podstawowe słowa kluczowe. I wreszcie są słowa kluczowe. Powinny się znaleźć w treści strony. Jest też tzw. długi ogon. czyli słowa kluczowe składające się z kilku fraz. Też powinny znaleźć się w treści strony – tag <p>.
Link Building to linki ( łącza ) do pozycjonowanej strony. Często nazywane linkami pozycjonującymi, lub też linkami polecającymi. Im więcej linków polecających pozycjonowaną stronę tym wyższa jej pozycja.
Link Buiding
– działania poza stroną.
O SEO może wiedzieć i mieć wpływ na kształt kodu ( HTML ) strony wielu twórców strony i właściciel strony.
A jeśli chodzi Link Bulding, właściciel może zdecydować tylko o rozmiarach Link Buldingu.
Im więcej linków polecających, pozycjonowaną stronę tym wyższa jej pozycja.
Ilość linków polecających zależy od przeznaczonego na Link Building budżetu, czyli zależy od pieniędzy, kto ma więcej. A skuteczność od umiejętności oceny linków proponowanych do publikacji – czy warto.
Najpierw SEO, dopiero jak SEO będzie dobre można zacząć budować Link Buildind.
II . SEO – działania na stronie
SEO Wymaga wiele dobrych tekstów. Tytuł strony, opis i teksty na stronie musza być zoptymalizowane pod wyszukiwarki internetowe, czyli muszą informować wyszukiwarkę o czy jest strona.
Wszystkie teksty do SEO potrafi napisać chat GPT, zapraszamy na kurs pisania tekstów SEO GPT
W SEO – pod wyszukiwarki, chodzi o to żeby poinformować wyszukiwarki, o czym jest strona. Bo wyszukiwarka musi pokazać swojemu użytkownikowi tylko właściwe linki, odpowiadające zapytaniu użytkownika wyszukiwarki. Tylko linki, które będą dla użytkownika przydatne. Linki tylko do takich stron internetowych, na których będą interesujące użytkownika informacje.
Słowa kluczowe
Jest, na stronie www, napisanej specjalnym językiem – HTML wiele miejsc, w których właściciel strony www może poinformować wyszukiwarki, o czym jest strona. Żeby wyszukiwarka wiedziała komu ma link do tej strony pokazywać. Do poinformowania Google, o czym jest strona służą słowa kluczowe, które należy wpisać w odpowiednich miejscach. Te miejsca to tytuł strony – tag tiitle. Może być dowolny i można go wielokrotnie zmieniać i musi zawierać podstawowe słowo kluczowe albo dwa podstawowe słowa kluczowe, jeżeli się zmieszczą. Jest na to najwyżej 65 znaków i tej liczby nie należy przekraczać. Cały tytuł musi być nie dłuższy niż 65 znaków. Musi zawierać podstawowe albo dwa podstawowe słowa kluczowe. I musi wyglądać po ludzku, normalnie. To samo jest z tagiem descpiption czyli opisem strony. Z tym że na opis strony jest 145 znaków. Treść obu tagów ukazuje się w wyszukiwarkach.


Powyżej kod strony: HTMI i wyszukiwarka Google
Są jeszcze tytuły rozdziałów strony i śródtytuły
W tytułach strony albo śród tytułach rozdziałów strony też powinny znaleźć się słowa kluczowe. Jest to bardzo dobre miejsce na przekazanie informacji wyszukiwarce internetowej o czy jest strona. Taki tytuł albo śród tytuł zwykle jest pisany większymi literami i jest wytłuszczony. W języku HTML można to uzyskać piszą <h1>tytuł strony</h1>albo śród tytuł <h(2,3,4- warunek jest jeden, chodzi o to żeby słowo kluczowe było wyróżnione)>śród tytuł</h(2,3,4-chodzi o wyróżnienie słowa kluczowego, w taki sposób wyszukiwarka będzie wiedziała że to jest słowo kluczowe)>


Powyżej fragment strony www. Z lewej, w wersji graficznej, to co zobaczy użytkownik strony i z prawej, w wersji HTML czyli to ci napisze, stworzy programista.
Wszystkie, ważne miejsca na stronie www, w których powinny się znaleźć słowa kluczowe.

UWAGA.WAŻNE. Słów kluczowych nie należy „upychać”. Google i inne wyszukiwarki tego nie lubią a nawet nie tolerują. <h1> może być tylko jeden, innych znaczników może być więcej, tyle ile trzeba ale nie mogą być zduplikowane.
O SEO najlepiej nauczyć się na żywych przykładach, poniżej prezentujemy film o tym jak to wszystko działa:
Znaczenie linku kanonicznego
<link rel=”canonical” href=”https://example.com” />
Bez tego linku pozycjonowana strona będzie dostępna dla wyszukiwarek pod czterema, różnymi adresami: https://example.com , https://www.example.com , http://example.com , http://www. example.com . A może być dostępna tylko pod jednym. W przeciwnym razie automat pozycjonujący uzna że ta strona ma zduplikowaną treść, bo każda wyszukiwarka przekieruje na egzample.com. Trzeba wybrać którąś wersję strony. I zawsze i wszędzie używać tylko jednego adresu.
III . Link Building – działania poza stroną
Link Building wymaga wiele dobrych tekstów. Publikacja samego linku jest przez Google zabroniona. Google twierdzi że jest to szare a nawet czarne SEO. Powyżej albo wokół linku musi znajdować się tekst
Wszystkie testy do Link Buildingu potrafi napisać chat GPT, zapraszamy na kurs pisania tekstów do Link Buildingu.

Link Building to działanie, którego celem jest pozyskanie jak największej ilości linków prowadzących do pozycjonowanej strony. To najważniejszy element tzw. strategii SEO. Im więcej tak zwanych dobrych linków tym wyższa pozycja strony.
Najważniejszym sprawą w budowaniu sieci stron polecających jest umiejętność oceny wartości linku, który ma doprowadzić do wzrostu wartości pozycjonowane strony a w konsekwencji do zmiany pozycji pozycjonowanej strony www na lepszą, wyższą. Do oceny wartości linku pozycjonującego służą narzędzia. Nazywają się przeważnie tak samo jak firma, która to narzędzie udostępnia: Ahrefs, Majestic SEO, , Clusteric, Moz, Search Auditor, w Polsce SENUTO, SEOSTATION. Jest ich dużo. Ocena wartości linku jest bardzo ważna bo linki z dobrych, poczytnych stron są dość drogie i nie warto kupować za duże pieniądze linków mało wartych.
Wartościowy link
Wartościowy link to taki, który jest opublikowany na poczytnej stronie, zajmującej czołową pozycję w wyszukiwarkach. Link taki musi być opublikowany na stronie znajdującej się w indeksie Google, Bing. Taki link jest zwykle drogi.
Ocena wartości linku
Linki mogą pochodzić z nowych, specjalnie budowanych na potrzeby SEO stron. Warunek jest jeden. Strona musi być w indeksie Google od dłuższego czasu. Wtedy są dużo tańsze ale nowe strony nie mają dużej wartości. Do oceny wartości linku są narzędzia.
Dywersyfikacja linków
Ponadto linki muszą być zdywersyfikowane. Oznacza to że takie linki muszą pochodzić z różnych serwerów, znajdujących się w różnej lokalizacji geograficznej. Jeżeli nie to automat pozycjonujący może zaliczyć stronę do zaplecza SEO. Zaplecze SEO to metoda pozycjonowania polegająca na budowie stron www specjalnie na potrzeby pozycjonowanej strony. Google może gorzej ocenić taką stronę. Bo dla Gogle zaplecze SEO to tzw. szare SEO. Google uważa że w taki sposób można szybko wypozycjonować każdą, nawet słabą stronę. Google się na to nie zgadza. Może nałożyć karę na stronę pozycjonowaną taką metodą. Karę w postaci gorszej pozycji ( filtr ) albo nawet Google skreśli ze swojego indeksu ( ban ).
Podsumowanie
Pozycjonowanie, dobra pozycja strony www to SEO i Link Buiding. Dopiero jak SEO będzie dobre, to tylko wtedy można zacząć kupować ( bo nikt nie da za darmo, nie pozwoli aby ktoś, na jego poczytnej stronie zamieszczał link do swojej strony ). Jest jeszcze AD WORD, ostatnio AD SENS czyli jak się im zapłaci, np. Googlowi albo innej wyszukiwarce, to oni wystawią na czołową pozycji w piętnaście minut. Ale to jest dość drogie. Kosztuje na przykład 4 zł za jedno kliknięcie i za 100 kliknięć trzeba zapłacić 400 zł. a 100 kliknięć to jest tyle co nic, bardzo mało, na jeden wieczór 400 zł. A konkurencja może po prostu „wyklikać” taką promocję strony www.
