Reklama radiowe A.I.

Proponuję, w celu nauki stworzyć taką reklamę

1. Konspekt reklamy.

Nie wiele trzeba by stworzyć reklamę radiową. Przede wszystkim pomysł. Pomysł trzeba przelać na papier. Zatem potrzebny jest scenariusz reklamy, albo mówiąc skromniej konspekt reklamy. Czyli musi być napisane co to ma być. Trzeba zrobić tak zwaną rozpiskę.

Żeby się nauczyć tworzyć reklamy radiowe z wykorzystaniem głosów A.I. proponuję zrobić jakąś reklamę radiową, czyli radiowy spot reklamowy. Innymi słowy jakąś reklamę hipotetyczną, ćwiczebną.

Proponuję taką reklamę, konspekt jest taki: Spot będzie dotyczył firmy, która nazywa się MOST, zajmuje się archiwizacją i działa w mieście Żory, przy ulicy Mostowe 23 i ma telefon: 538433221.

Żeby wytworzyć taki spot trzeba mieć, tło całej reklamy

tak zwany dzingiel – dźwiękowy efekt specjalny

treść reklamy w postaci głosu lektora albo lektorów, głosy oczywiście A.I.

program komputerowy, którym to wszystko będzie poukładane, scalone, ja użyłem do tego szkolenia programu CAMTASIA 8.

Nasz reklama będzie taka, proponuję: Na tle dźwiękowym, najpierw pierwszy głos mówi: Dobra muzyka. Zrób głośniej. Później, dalej na tym samym tle jest dżingiel i drugi głos mówi: Firma Most – archiwizacja w Żarach. Archiwizacja to porządek. Ulica Mostowa 23, telefon 538433221, łatwo zapamiętać.

2. Materiały do reklamy

Całość reklamy musi mieć jakieś tło. Najlepiej muzyczne. Plik z muzyką, w celu nauki najlepiej wziąć darmową muzykę, do nauki można. Adres strony z darmową muzyką jest poniżej:

https://pixabay.com/pl/music/ , nie jest to jedyna strona z darmową muzyką, oczywiście muzyka może być jakakolwiek.

Dzingiel do tej reklamy można stworzyć na tej stronie: https://app.ampedstudio.com/ ,

albo wziąć ze strony, którą już poznaliśmy, z pixelaby, tam też mają efekty dźwiękowe.

Jeżeli mamy już wszystko, muzykę na podkład, dzingiel i głosy, najlepiej to wszystko scalić a wcześniej poukładać w programie do edycji video, bo tam są ścieżki i można zrobić tych ścieżek

tyle ile trzeba. Ja używam programu CAMTASIA 8 , ale można każdego, który pozwala zrobić dowolną ilość ścieżek. Oczywiście później, trzeba będzie poznać bardziej złożone programy do obróbki audio. Na początek CAMTASIA może być.

Tylko to trzeba mieć. Tymi środkami można zrobić reklamę radiową. Jest tego niewiele. Ale przede wszystkim ważne są głosy czyli audio. Najpierw piszemy tekst, który wypowiedzą głosy. Głos pierwszy i głos drugi. Później teksty zamienimy na głosy. Głosy do naszej reklamy pochodzą ze strony: https://ttsmaker.com/ , ja używam tej strony

, ale tych stron jest mnóstwo, wystarczy wpisać do wyszukiwarki „ tekst na głos ”.

3. Tworzymy głosy

Najpierw tworzymy głos a właściwie głosy dwa, bo mamy dwa glosy : głos pierwszy – dobra muzyka , daj głośniej , głos drugi – Firma Most . Archiwizacja w
Żarach
.. Archiwizacja to porządek. Ulica Mostowa 23, telefon 538433221. Łatwo zapamiętać . Takie teksty umieszczamy w formularzu, na stronie www , na której zamieniamy nasz tekst na głos. Zamieniamy tekst na głos i zapisujemy jako plik komputerowy, w tym przypadku mp3

Tu należy pamiętać że niektóre słowa trzeba nieco zmodyfikować, poprzez dodanie pauz pomiędzy wyrazami, przecinków i kropek. A nawet obrobić, ( przedłużając czas trwania jakiejś głoski albo

podwyższając ton) w osobnym programie do edycji audio, na przykład Audacity . Tak żeby końcówki słów brzmiały lepiej, bardziej naturalnie.

4. Wszystko na ścieżkach.

Jeżeli mamy już wszystko w postaci plików komputerowych, format tych plików jest do wyboru, ja używam mp3, – podkład, dzingiel, głos – można to wszystko ułożyć na odpowiednich ścieżkach. Tam można ustalić, metodą wielokrotnego przesłuchiwania, w którym momencie będą pojawiać się poszczególne dźwięki. Tutaj posłuchać naszego dzieła trzeba wielokrotnie, przesuwając w prawo i w lewo poszczególne dźwięki, szukając właściwej pozycji dla nich.

5. Gotowy plik komputerowy

Po tych kilku zabiegach nasza reklama radiowa będzie gotowa. Trzeba jeszcze tylko zapisać naszą pracę jako jeden plik komputerowy i wysłać go, też online do rozgłośni radiowej, w celu emisji tego pliku – naszej reklamy. Radia internetowe przyjmą plik bez żadnych uwag. Rozgłośnie nadające metodą tradycyjną na pewno powiedzą że pik nie spełnia warunków emisji. Wtedy trzeba plik zapisać albo przekonwertować na żądany przez rozgłośnie radiową format.

No i stworzyliśmy, dobrą, mam nadzieje, reklamę radiową.

Brzmi ona tak:

Jeśli ktoś, czegoś nie zrozumiał to zapraszam do drugiej tury szkolenia, pytania i odpowiedzi. Poniżej są formularze. Przypominam, każdy ma prawo do nieograniczonej ilości pytań, pytania można zadawać przez trzy miesiące.

Bogdan Kondracki

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 pytań
Inline Feedbacks
View all comments