Co to jest SEM
SEM to Search Engine Marketing. Dobre SEM to więcej klientów, wyższa sprzedaż i lepsza pozycja w wyszukiwarce.
SEM to wszelkie działania marketingowe, tworzone na stronie www, podwyższające ilość sprzedanych, oferowanych przez właściciela strony produktów.
SEM jest oparty o zasadę kupiecką: sprzedaje się to co kupują. Na stronie internetowej powinno być tylko to czego poszukują klienci. Na podstawie informacji zwrotnej od klienta ( tzw. Customer feedback ).
SEM to również SEO, bo jeżeli seo będzie źle zrobione to Google w ogóle nie zindeksuje strony i nie pokaże w swoim indexie. SEM – skrót od angielskiego terminu Search Engine Marketing, to strona internetowa jako narzędzie pracy marketingowca. Cel – sprzedać jak najwięcej. Zwiększyć obroty firmy. Celem SEO jest zwiększyć ruch na stronie. A celem SEM jest te zwiększone wizyt na stronie wykorzystać do celów marketingowych.
SEM to również content marketing, czyli treść na stronie internetowej. Według specjalistów, pracujących w branży, na przykład: wezwanie do działania – Call to Action – CtA czyli odpowiedni tekst umieszczony, najczęściej na przycisku ma tu duże znaczenie. Znacznie zwiększa obroty firmy. Dobry tekst na stronie internetowej to połowa sukcesu.
SEM to również landing page, strona tylko z jednym produktem, tak zwana strona docelowa, na którą kierują reklamy umieszczone w wielu miejscach internetu.
SEM to również różnego rodzaju banery reklamowe, umieszczone w różnych miejscach, na różnych stronach www.
SEM to różne formularze marketingowe i ankiety. Uzyskanie informacji od klientów beż formularzy umieszczanych w internecie często jest niemożliwe.
SEM to również PPC – czyli płatne kliknięcie w link ( uwaga – drogie ), w link, wyświetlany w wyszukiwarce Google, kierujący do reklamowanej strony. Bo wykupienie takiej reklamy na pewno spowoduje zwiększenie ruchu na stronie mimo że na stronie nie zmieni się nic.
SEM to również tak zwany UX Techniczny ( Widoczność strony ) – chodzi o to żeby, wszelkie działania na stronie, w ogóle, użytkownik internetu mógł zobaczyć. W związku z tym, każda strona powinna być szybka, przyjemna w czasie oglądania jej. Strona internetowa musi również być niezawodna, stale dostępna użytkownikom. Skopiowana na szybki i niezawodny serwer. Również mobilność strony internetowej jest ważna. Strona powinna dobrze działać na urządzeniach mobilnych, Klienci przeglądający internet na urządzeniach mobilnych to w niektórych branżach 40% ruchu na stronie.
SEM to również sprawy podstawowe, o których nie można zapominać: 1. Mocne i zgrabne hasło reklamowe 2. Tekst o marce 3. Dlaczego ta marka 4. Oferta 5. Opinie klientów
SEM teksty, pozornie jest łatwo napisać ale tekst, który zapewni sprzedaż trudno. Asystent pisania GPT może podpowiedzieć jak napisać taki tekst. Wiedza asystenta to cały internet.
Jeśli uznają Państwo że na posiadanej przez siebie stronie www są złe teksty to zapraszamy, można również nauczyć się tego, szkolenie dotyczące pisania tekstów przy asyście czata GPT jest pod tym adresem, zapraszamy również tu.